Etiketler

28 Aralık 2016 Çarşamba

Elle Tutulan Zaman




Çağımızın en büyük sorunlarından biri, kendine zaman ayırmak kavramı gibi görünüyor. İnsanların dinlenme anlayışı, uyumaktan ya da yatarak bir vakit geçirmekten ibaret. En azından bir çoğunun ki böyle.. Kendimden bahsetmem gerekirse, ben gerçekten uyuyarak ve boş boş yatarak dinlenebilen bir yapıya sahip değilim. Yattıkça vücudum daha çok yoruluyor, ne kadar boş boş zaman harcarsam kendimi o kadar yorgun ve bitkin hissediyorum. İşin özü, yattıkça yatasım geliyor.

Bu demek değildir ki taş taşıyalım, ağır işler yapalım ya da beynimizi asla boş bırakmadan sürekli ders çalışıp işlerimizi halledelim. Kendimize yeni, eğlenceli zaman dilimi geçireceğimiz hobiler/aktiviteler edinmeliyiz. Dinlenmek algısı ve ne yapılacağı, insanın aslında kendisine neler katabildiğiyle ilgilidir. Evet, biraz kapalı bir cümle oldu fakat şu şekilde açalım:

"Sevdiğiniz dizi/film/kitaplardaki cümleleri not alın."

Hepimiz bir şeyler izliyoruz, okuyoruz öyle değil mi? İzleyip kapatıyoruz ya da en fazla kaldığımız bölümü işaretliyoruz ki ben onu dahil yapamıyorum. Eğer, izlediğimiz ve okuduğumuz şeylerde bizim için motto sayılabilecek, ya da hiçbir anlamı olmayan fakat hoşumuza giden şeyleri not aldığımız zaman kendimizi daha doygun hissedebiliriz. Ayrıca, elimizde daha somut bir şeyler olmuş olur. Örneğin, Harry Potter.

Potterhead olmama rağmen hep filmlerini izlemiştim bu yaşıma kadar defalarca, kitaplarını okumaya karar verdim bu yılın sonunda. Şuan ikinci kitaptayım, tahmin edeceğiniz üzere efsane replikler var. Ben de onları not almaya başladım, hem sonrasında okuduğumda nerde ne olmuştu, hangi kitabı neden sevdim ya da sevmedim, hangi dizide kim ne söylemişti de hoşuma gitmişti diye düşünebiliyorum.

Bir nevi kendime ayırdığım o güzel zaman dilimini, elle tutulur bir hale getirmiş oluyorum. Hepinize bunu yapmanızı tavsiye ediyorum, inanın çok daha güzel olacak her şey. Daha mutlu, daha "bir şeyler yapmış" ve daha düzenli hissedeceksiniz. 

Bahsettiğim şey insanlık için küçük, sizin içinse koccccaman bir adım olabilir. Unutmayın! Unutmamak adına, yapın bunu.

Yazımı beğendiyseniz blogumu takip etmeyi, minicik bir yorumla ayrılmayı ve fikirlerinizi benimle paylaşmayı unutmayın. Sağ üstteki minnak butonlardan beni sosyal medyadan da takip edebilirsiniz, hepinizi öpüyorum <3