Etiketler

16 Ocak 2017 Pazartesi

Ara Tatilde Kaliteli Zaman Geçirmek

Merhabalar! Sizi çoook özledim. Ne var ne yok, nasılsınız? Umarım iyisinizdir, ben biraz iyi gibiyim ya. Finaller bitti, iyi kötü bir stresten kurtulmuş oldum ve hemen soluğu blog yazmakta aldım tabiki.

Bugün "Ara Tatilde Kaliteli Zaman Geçirebilmek İçin Neler Yapabiliriz?" ondan bahsedeceğim. Nacizane, size farklı ya da değişik gelen birtakım şeyler içerebilir bu blog girdisi, belki :)

1-Yeni bir mekan keşfedin.
MOC/Nişantaşı

Biliyorum, çok klasik geldi. Peki ya size bu mekanı nasıl keşfedeceğinizi söylersem? Şimdi, tek başınıza çıkın. Tek başınıza diyorum çünkü insanın kendisiyle baş başa kalabilmesi çok önemlidir. Kafanızı dinlersiniz, toplarsınız. Açılırsınız. Kendinize bir semt belirleyin, tabii cafe vs. tarzında şeylerin olacağı bir yer olmalı bu mesela Beyoğlu, Nişantaşı, Çengelköy gibi. Gözünüze hoş gelen, ilginizi çeken bir mekana girin ve kendinize güzel bir kahve/yemek söyleyin. Olay bu kadar basit :) İnanın iyi gelecek, insanın kendisinin keşfettiği şeyler her zaman iyileştirici bir özellik taşır bana göre.

2- Yeni bir yazar ile tanışın.



Evet, yazar diyorum. Çünkü yeni bir kitaba başlamak, klasikleri okumak, temel eser gibi, dillere pelesenk olmuş şeyleri bulmak ve rastgele okumak en basit olanı. Peki ya biyografisinin ilginizi çekeceği, kabaca hayatın darbesini vurduğu, kenarda köşede kalmış, hak ettiği ilgiyi göremeyeceğini düşüneceğiniz bir yazar keşfederseniz? Bence efsane olur. Belki sizin sayenizde bambaşka bir dünyanın kapısı bir tık daha aralanır, olamaz mı? :)

3- Spor yapın.


Bu kısmı uzatmayacağım, sporun faydalarını vs. tartışmayacağım fakat gerçekten en kötü çıkın yürüyün. 1 saat bile yürüseniz vücudunuzdan çok inanın ruhunuza ve beyninize iyi gelen bir aktivite olacak. Saatlerce ağırlık kaldırıp ter dökmenize gerek yok, bir saatlik bir yürüyüşten bahsediyorum. En azından benim için bir deneyin, ileride bana çok teşekkür edeceksiniz deyip bir klişeyle bu kısmı tamamlamak istiyorum :)

4- Sevdiğiniz bir kişiyle ortak bir diziye başlayın.

Dizi olması önemli, çünkü aynı bölümleri aynı zaman diliminde izleyip yorumlaşabilirsiniz. Eğer benim gibi film/dizi özürlüsü bir bireyseniz daha da faydalı olacaktır sizin için. Bu fikrimi de aklınızda bulundurun :) Hem de sevgilinizle/arkadaşınızla güzel bir paylaşım olmuş olur sizin için.

5- Yeni tarifler deneyin.


Mutfakla aranız nasıl bilmiyorum, şahsen benim bir aram yok diyebilirim. Hiç mecbur kalmadım diyebilirim, kalırsam da eğer makarna falan işte klasik. Öyle yani. Ama siz eğer seviyorsanız yeni tarifler deneyin, bulun araştırın. Hem dönem için de güzel olur. Yenilikler her zaman güzeldir :) Ben de yeni lezzetler denemeyi seviyorum fakat ben yapmıyorum, farkı o :P

Benim ara tatilinizi güzel geçirmek adına önerilerim bunlar, umarım beğenirsiniz. Yorum bırakmayı ve blogumu takip etmiyorsanız takip etmeyi unutmayın, hemen sağ tarafta. Sol üstte gözüken minnak butonlardan beni sosyal medyadan da takip edebilirsiniz. Her zaman sorularınıza/önerilerinize/fikirlerinize açığım. Sizleri seviyorum.

Bir sonraki blog yazısında görüşmek üzere, hoşçakalın :)