Etiketler

27 Ocak 2017 Cuma

Havva'nın Üç Kızı-Elif Şafak

Herkese Selam! Bugün sizlerle yeni elimden bırakmış olduğum Havva'nın Üç Kızı isimli romanı masaya yatıracağız. Öncelikle belirtmem gerekiyor ki, ilk kez Elif Şafak okudum. Şu meşhur Aşk romanını bile okumamıştım, kütüphanede dolaşırken bu kitabına denk geldim ve ilgimi çektiğinden ötürü hemen alıp okumaya başladım.


Fotoğraf çekimi yapmıştım fakat kaydetmemişim, bu seferlik böyle olsun affedin..

Kitabın konusuna değinecek olursak, her anlamda üç farklı kadının bir arada oluşunu anlatıyor. Adı üzerinde, "Havva'nın Üç Kızı" Biri dindar, biri inançsız, biri de şaşkın. Kitabın genel hatlarını oluşturan ve bizi daha fazla hayatının içerisine dahil olduğumuz karakter, Peri. Yani şaşkın olan.

Spoiler vermekten korkan ve nefret eden biri olsam da bu yazı azıcık, ucundan, birazcık spoiler içerebilir fakat bi' kitap incelemesi olduğundan dolayı mecburen bir şeylerden bahsetmek durumundayım, affedin :)

Kitapta pek hoşlanmadığım, hatta hiç hoşlanmadığım bir karakter vardı ki Oxford'da profesör olan Azur. Tanrı'yı arayan, anlamaya çalışan biri olarak gözükse de gerçekten anlatıldığı kadarıyla kitabın son 15 sayfasına kadar benim nefret ettiğim ve ne olduğunu görmek istediğim, anlamak istediğim bir mevzuydu. 400 küsür bir kitap olmasına rağmen oldukça akıcıydı, iki-üç gün içerisinde bitirdim. Akıcıklıkta, anlatımda sıkıntı yok. Elif Şafak, devrik cümlelere de sık sık yer vermiş ve betimlemeleri de harikaydı. Bu beni için oldukça iyi bir özellik.

Fakat, gelelim zurnanın zort mu zart mı artık her ne diyorsa desin, o kısma. Kitabın finali beni asla, ama asla tatmin etmedi. Final her şey midir sizin için, bilemem. Ama ben finalini beğenmediğim bir kitabı ısrarla tavsiye edemiyorum, güzel zaman geçirirsiniz ona kefilim, etrafınızda sizin gibi olmayan/düşünmeyen insanlara karşı biraz daha ılımlı olursunuz. Bu konuda sizi etkileyebilecek bir kitap olduğunu düşünüyorum.

Genel olarak güzel zaman geçirdim, başka bir Elif Şafak kitabına şans verir miyim diye soracak olursanız yine ilgimi çeken bir konusu olduğu sürece neden olmasın? Tarzımın dışındaydı, ben genelde distopya, fantastik ya da polisiye okuyorum biliyorsunuz. Finali tam bir hayal kırıklığı olsa da benim için, genel anlamda iyiydi güzel mottolar içeren bir kitaptı.

Benim Havva'nın Üç Kızı hakkında söyleyeceklerim bu kadardı, dilerseniz sağ üstteki minnak butonlardan sosyal medyada da takipleşebiliriz. Olumlu/olumsuz yorumlarınızı bekliyorum, bir sonraki blog yazısında görüşmek üzere. Hoşçakalın :)